PUMA onthult 2015/16 Arsenal thuistenue tijdens live event

Onder aanmoediging van fans onthullen de spelers de nieuwe kit 

Gisterenavond lanceerde PUMA het Arsenal 2015/16 thuistenue tijdens een live show in het Emirates Stadium. De skyline van Noord Londen kleurde felrood toen 1.000 fans hun passie voor Arsenal toonden. De rode kleur werd steeds roder naar mate de fans luider hun team aanmoedigden. Club legende Thierry Henry en de beroemde DJ Gilles Peterson maakten het publiek enthousiast, terwijl de fans zongen over de North Bank en Clock End tribunes. Toen het aanmoedigen van het publiek een hoogtepunt bereikte, verschenen de spelers Santi Cazorla, Hector Bellerín, Tomas Rosicky, Nacho Monreal en Danny Welbeck uit Arsenal’s eerste team op het podium en toonden zij het nieuwe thuistenue aan de fans.

“Onze fans zijn geweldig en hebben grote invloed op onze prestaties en onze motivatie. Het was echt geweldig om hier in het Emirates Stadium te zijn met zoveel fans. Het publiek zat vol energie en dat laat echt zien hoeveel geluk we hebben met deze supporters. Het thuistenue heeft een nieuw mooi ontwerp gekregen. Het is klassiek zoals een Arsenal thuistenue eruit moet zien met daarbij wat gave nieuwe features.„ Santi Cazorla, Arsenal’s stermiddenvelder en PUMA speler
“We hebben een goed seizoen gehad en het winnen van de FA Cup in een prachtige finale was fantastisch. De Arsenal fans zijn heel belangrijk voor ons en hun support helpt ons tijdens het spelen. Ze waren echt in topvorm vanavond. De sfeer was goed en het zien van de fans, die zo enthousiast waren, was echt geweldig. Het nieuwe tenue ziet er goed uit. De traditie van rood en wit is erg belangrijk voor de club en de spelers en PUMA heeft een mooi nieuw ontwerp gemaakt dat onze tradities combineert met een moderne look.„ Héctor Bellerín, Arsenal’s verdediger en PUMA speler

In het tweede seizoen als partner van Arsenal heeft PUMA het 2015/16 Arsenal thuisshirt ontworpen door moderne materialen te gebruiken gecombineerd met een meer formeel en traditioneel silhouet. Het shirt heeft een jaren 70 kraag met een gouden randje. De kleuren van het shirt zijn uiteraard klassieke Gunners’ kleuren; rood met witte strepen, die voor het eerst verschenen in 1933. Het middelste deel van het shirt is rood en dit vertegenwoordigt de traditie van de Gunners en Gooners door de jaren heen, met vette horizontale jacquard strepen. Op de witte mouwen is PUMA’s witte Form Stripe te zien met een rode rand en geweven gaas, zodat de mouwen lucht doorlaten.

PUMA’s 2015/16 Arsenal campagne Powered By Fans benadrukt het belang van de Arsenal fans voor de club en de spelers. De fans spelen een belangrijke rol in de prestaties van het team en deze campagne laat hun energie zien en hoe de spelers erdoor gemotiveerd worden.

Het thuistenue en de totale collectie is vanaf 25 juni verkrijgbaar en nu vooraf online te bestellen via www.puma.com en www.ArsenalDirect.com

Download PDF
Download PDF
Over PUMA

PUMA is een van de meest vooraanstaande sportmerken ter wereld dat schoeisel, kleding en accessoires ontwerpt en ontwikkelt. In de afgelopen ruim 65 jaar heeft PUMA een traditie opgebouwd in het ontwikkelen van snelle product designs voor de snelste atleten ter wereld. PUMA biedt performance en door sport geïnspireerde lifestyle producten voor voetbal, hardlopen, training en fitness, golf en motorsport. PUMA werkt samen met beroemde designerlabels voor het ontwerpen van innovatieve en snelle designs voor de sportwereld. De PUMA Group is eigenaar van de merken PUMA, Cobra Golf en Dobotex. Het bedrijf verkoopt zijn producten in meer dan 120 landen, heeft wereldwijd meer dan 11.000 mensen in dienst en heeft zijn hoofdkantoor in Herzogenaurach/Duitsland. Kijk voor meer informatie op www.puma.com